DOROTA KRAWCZYK poleca

Spięcia i rozluźnienia

Poruszamy się po „krze” tak jakbyśmy nie mieli żadnych kości. Ciało jest bezwładne, przegina się w każdą stronę, nie potrafimy znaleźć równowagi. Na klaśnięcie spinamy całe ciało z rękami do góry, zatrzymuje się na moment, po czym na kolejne klaśnięcie instruktora puszczami napięcie kontynuując ćwiczenie. Cały czas kontrolujemy naszą „krę”. Można użyć haseł : „kamień” i „galareta”.

Teatralny berek

Bawimy się w klasycznego berka. Różnica polega na tym, że grupa wymyśla sposoby na złapanie i wybawienie np. balon (osoba złapana staje w pozycji napompowanego balonu, aby ją wybawić należy przebić balon igłą), pajacyk (nakręcanie), kwiat (podlewanie), zegar (nakręcanie wskazówek), kanapka (smarowanie masłem) itp. Liczy się praca z wyobraźnią!

Kulka energii

Stojąc na kole znajdujemy wyobrażone ziarenko. Tworzymy z niego kulę, którą po chwili „połkniemy”. Tam, gdzie kulka się znajdzie (brzuch, ręka, noga, pośladki, głowa) wywoła wibracje. Instruktor prowadzi „wędrówkę” kuli. Na koniec „wypluwamy” kulkę i „rzucamy” nią w wybraną osobę w grupie, by ta rozpoczęła wibrować całym ciałem.

Ćwiczenia dykcyjne i emisyjne

Bitwa na samogłoski

Zespół w dwóch grupach. Każda w zwartej formie. Dialogują ze sobą używając tylko samogłosek. Każde wypowiedzenie przez grupę samogłoski jest podkreślone ruchem .

Działania z samogłoskami w przestrzeni.

Poruszamy się w różnych kierunkach. Na komendę instruktora wypowiadamy w ruchu samogłoski dopasowując dynamikę, długość dźwięku, tempo, rytm do działania.

Przykłady: obrysowywanie samogłosek w przestrzeni, ubieranie ubrań, lepienie z plasteliny, malowanie na ścianach, nogi w smole, strzelanie, rzucanie do siebie w parach itp. Pamiętaj o 3 poziomach ruchu. Nie pracuj tylko w pozycji pionowej. Szukaj ruchu na podłodze, w zgięciu w kolanach etc.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga