BARTOSZ GUMULEC poleca

ZABAWY INTERAKCYJNE W PARACH, GRUPKACH

MARIONETKA
Działamy w parach /Marionetka-Animator/. W wyznaczonym czasie. Krótszym dla
mniejszych dzieci, starsze mogą to robić nawet do 10 min. Animator ustawia Marionetkę
za pomocą niewidzialnych sznureczków w postać odpowiadającą jakiejś profesji
np.: malarz, dentysta, piekarz, sztangista, gitarzysta, wokalista, albo (wersja łatwiejsza)
zwierzaki: kot, krowa, koń, tygrys, słoń, wiewiórka, gąsienica, ptak, ryba, kurka...
Po ustalonym czasie Marionetki zastygają, a animatorzy zgadują jakie postaci powstały z
marionetek.
To samo można przeprowadzić w klimacie /Rzeźbiarz i Rzeźba/. Zasada jest podobna , bo
trzeba zrobić to bezdotykowo, na dystansie. Partnerzy muszą się skupić na wysyłanych
sygnałach ruchowych. Ćwiczenie trzeba robić wolno i ze skupieniem, tak aby partnerzy się
dobrze rozumieli.

SZUKAMY POMYSŁU NA SPEKTAKL

ZABAWNE IMPROWIZACJE
Używając prostego rekwizytu, jakim może być tekturowe pudełko zadajemy grupie zadanie
wymyślenia czym może się ono stać.
Uczestnicy po kolei animują pudełko, nadając mu nowe funkcje nie używając słów lecz
gesty i ew. dźwięki. Przykładowo: pudełko - piesek, pudełko - lampa, pudełko - auto,
pudełko - biurko, pudełko - paszcza...
Jeden pokazuje, reszta zgaduje. Spróbujcie znaleźć 20, 50, 100 pomysłów.

UWAGA! Warto odejść od realnych skojarzeń, czyniąc z pudełka abstrakcyjne nowe
rzeczy. Być może któreś z błyskotliwych rozwiązań zastosujecie w waszym spektaklu?

ZANGAŻUJCIE REKWIZYT W HISTORIĘ
W małych 2-4 osobowych grupkach spróbujcie zbudować rożne użycia pudełka, ale z
jednej historii. Np: pudełko-łóżko, pudełko-umywalka, pudełko-auto, pudełko ławka
szkolna. Używając pudełka na różne sposoby można zbudować już całą historię.
Spróbujcie, aby historia była opowiedziana bez słów, lecz ew. z dźwiękami. Brym , brrym,
bul, bul, szszszszuuuu itd. Pozostali oglądający będą interpretować i opowiedzą co
zobaczyli.
TO WSPANIALE ROZWIJA WYOBRAŹNIĘ!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga