DOROTA KRAWCZYK poleca

Nakręcany pajacyk

Jedna osoba jest drewnianym pajacykiem (zgina się tylko w stawach, ograniczona
plastyka ciała), a druga człowiekiem, który za pomocą kluczyka zamontowanego w
plecach nakręca go w sekwencji na 1, 2, 3, by ten mógł ożyć. Improwizujemy w parach.

Lustra

Ćwiczenie w parach. Jedna osoba nadaje ruch, druga go odbiera w tym samym czasie i
zakresie. Ćwiczenie wykonujemy powoli, a ruchy, które proponujemy muszą być proste,
nieskomplikowane. Najważniejsze w tym ćwiczeniu jest skupienie i „złapanie” energii
partnera na takim poziomie, a nasze ciała będą poruszać się niemalże identycznie.

Etiudy

Etiuda na temat 1.

Wykorzystując doświadczenie z innych ćwiczeń tworzymy etiudę teatralną. Dzielimy
zespół na grupy około 5 osobowe. Każda otrzymuje jeden temat (klasa, u dentysty, w
sklepie, w ruchu drogowym, wojna, zabawa itp.). Zadaniem jest wymyślenie krótkiej sceny.
Tekst i ruch powinny być symboliczny i oszczędny. Pamiętajmy, aby etiuda miała początek
(postaci muszą jakoś pojawić się na scenie), rozwinięcie (najlepiej, gdyby pojawił się
konflikt), zakończenie akcji (najlepiej z puentą i zejściem postaci ze sceny).
Pamiętajmy o tym, że nie gramy tyłem do widza (chyba, że to celowy, świadomie użyty
zabieg reżyserski), o dookreśleniu postaci (kim jest, jaka jest, co czuje, jaki ma stosunek
do pozostałych), o wyrazistości postaci oraz o tym, że jeżeli pada słowo na scenie musi
trafić celnie do widza (dykcja, emisja, mówienie do przodu). Ważna jest świadomość bycia
na scenie, prawda w emocjach, w twarzy i w ciele, oddech.

Etiuda na temat 2.

Stwórz etiudę o radości, o miłości, o smutku, itp.
Etiuda inspirowana ćwiczeniami w parach 3
(pajacyk, pompka, wzrastająca roślinka itp.) - spróbujcie razem ułożyć historię lub
pozwólcie dzieciom samym coś stworzyć łącząc poprzednie doświadczenia.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga