BARTOSZ GUMULEC poleca

MIEJ NA UWADZE KULTURĘ SŁOWA

„Baw się słowem, ale dbaj o słowo, dbaj o język ojczysty i podobnie o ten w buzi, bo
dzięki temu Twój przekaz będzie czytelny, ciekawy i prawdziwy. A korzyść jaką dasz
dziecku będzie na całe życie”

SKORZYSTAJ Z DRAMY

Drama pobudzając i rozwijając naturalne skłonności człowieka do wchodzenia w role
kształtuje samodzielność w myśleniu i działaniu, rozwija wyobraźnię oraz postawę twórczą
dziecka.
„Dramę rozumiem tutaj jako pomost między wewnętrznym „ja” a środowiskiem
jako naturalną ekspresję jako zabawę pełną improwizacji
to dla mnie mała commedia dell'arte”

Zanim przystąpisz do działania weź pod uwagę kilka niezwykle ważnych kwestii:
1. Wskazuj na wartość zajęć (w rozmowach z rodzicami i dyrekcją)
2. Wprowadź własne zasady (twórczy regulamin np.: premiera za pół roku)
3. Buduj więzi (zbuduj miejsce lub czas wymiany doświadczeń lub dzielenia się
radościami i zmaganiami grupy)
4. Premiera niech będzie świętem dzieci
5. KSZTAŁĆ SIĘ I PODPATRUJ INNE GRUPY np. na przeglądach i festiwalach.

SCHEMAT PRZEBIEGU ZAJĘĆ

1. Rozgrzewka
2. Dykcja
3. Ćwiczenia interakcyjne, gry dramowe i improwizacja
4.Praca nad spektaklem
5.Ćwiczenia rozluźniające na podsumowanie

ILE POŚWIĘCIC CZASU NA SPOTKANIE - PRÓBĘ?

• dzieci 4-6 lat do 30 min
• dzieci 7-9 lat 45 min – 1 godziny
• dzieci 10-15 lat 1-2 godzin




Komentarze

Popularne posty z tego bloga