Co by było gdyby
Zamknij oczy i wyobraź sobie , że samotnie siedzisz w domu... (wersja dla starszych – w
ciemnej piwnicy). Słuchaj uważnie i patrz, ale oczami swojej wyobraźni.
Prowadzący wykonuje szereg czynności wywołujących dźwięk.
Przykłady:
-jednostajne stukanie palcem w blat biurka,
-naciskanie klamki
-otworzenie okna
-trzaśnięcie drzwiami
-przekręcenie klucza w zamku
-stukot kroków po parkiecie
-chrobotanie po jakiejś fakturze …
Na koniec wszyscy opowiadają swoje niesamowite historyjki. Co zobaczyli?
Przy okazji poznajecie dziecko i jego możliwości wyobraźni.
Idą goście na wystawę
Daj dzieciom sygnał do wymarszu „idą goście na wystawę”, chodzą po sali jakby byli w
drodze do muzeum.
Na kolejny sygnał zastygają. Prowadzący wymyśla co chwilę nowe, zaskakujące tematy
wystawy i mówi np: -„Na wystawę słoni”. Dzieci mają zadanie na hasło „obudzić się” i
zmienić w wywołany eksponat, ale znów zastygają w bezruchu.
Na sygnał „goście odeszli” rozluźnienie i oddech. Podrywamy dzieci do gotowości
ponownym „ Idą goście na wystawę”, ale w dalszym ciągu ćwiczenia zmienia się tematyka
wystawy. Może być zupełnie abstrakcyjna „na wystawę, kulek, dinozaurów,
samochodów...”
MONIKA ADAMIEC
To wspaniała zabawa na wyobraźnię . Robiłam ją ze swoją grupą teatralną. Bez względu na wiek wszyscy świetnie się przy tym bawią. Dla nas weszła w stały element zajęć.
OdpowiedzUsuńSuper. Wydrukowałam sobie. Biorę na zajęcia!
OdpowiedzUsuń