DOROTA KRAWCZYK poleca

Improwizacje - ćwiczenia na wyobraźnię

Czarodziej

Do ćwiczenia potrzebne nam są te same rekwizyty dla każdego, np. poduszka. Wybieramy z grupy jedną osobę, która staje się czarodziejem. Czarodziej 3 razy zmienia znaczenie przedmiotu, które przejmują uczestnicy ćwiczenia. Wypowiada następujące zaklęcia: Niech poduszka stanie się... jeżem/ brzuchem / kanapką. Następnie: Niech czarodziejem stanie się... Małgosia – wtedy następuje zmiana czarodzieja.

Niewidzialne sznurki

Chodząc w przestrzeni poruszamy się jakby sznur ciągnął nas za określoną część ciała. Tę część określa instruktor prowadzący ćwiczenie wyraźnym poleceniem, np. ręka, łokieć, pięta, brzuch. Zdarzenie wyrażamy nie tylko w ruchu, ale również w napięciu mięśni, twarzy i dźwięku.

Magnes -Improwizacja.

Chodzimy po sali, na klaśnięcie instruktora niczym magnes przyciągamy się do osoby / rzeczy, którą mamy najbliżej lub której imię / nazwę wypowie instruktor. Następnie z wielkim wysiłkiem staramy się odepchnąć i idziemy dalej. Przyciąganie następuje z wyraźnym impulsem.

Wzrastająca roślina

Każdy improwizuje samodzielnie. Zadanie: Wyobraź sobie, że jesteś ziarenkiem, z którego wyrasta roślina. Powoli, fragment po fragmencie. Poczuj ogrzewające Cie słońce, delikatny wiatr, krople deszczu. Działaj w swoim tempie myśląc co Ciebie wyrosło? Silne drzewo? Piękny kwiat? Krzew? Trawa?

Działanie w różnych przestrzeniach

Instruktor określa przestrzeń np. wokół nas są strome skały, omijamy głębokie kałuże kałuże, pod stopami żar, przed nami lina nad przepaścią itp. Uczestnicy ćwiczenia chodzą po sali oddając charakterystykę przestrzeni w działaniu, emocji, dźwięku, oddechu, w słowie.

Działania wobec przedmiotu

Weź dowolny przedmiot, np. poduszkę. Instruktor prowadzi ćwiczenie sugeruje jakie masz nastawienie do przedmiotu np. wyobraź sobie, że ta poduszka jest obrzydliwa, że pięknie pachnie, że ją lubisz, że się jej boisz, że jest lodami truskawkowymi, że coś do ciebie mówi, że jest ciężka itp. Uczestnik ćwiczenia oddaje w działaniu, emocjach i dźwięku swoją relację wobec przedmiotu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga