DOROTA KRAWCZYK poleca

JAK PROWADZIĆ WARSZTAT TEATRALNY?

Podczas każdych zajęć teatralnych warto wykonać kilka ćwiczeń warsztatowych, które
służą podnoszeniu umiejętności aktorskich, pobudzaniu wyobraźni, otwieraniu, rozgrzaniu
ciała i aparatu mowy, integracji grupy, przełamywaniu barier i wstydu, pobudzeniu energii
aktorów. Warto w warsztacie zawrzeć elementy rozgrzewki, ćwiczeń dykcji i głosu,
improwizacji, ćwiczeń rytmicznych, ćwiczeń w parach. Ostatnim etapem pracy jest
stworzenie etiudy teatralnej i jej omówienia lub przejście do próby spektaklu. Etiuda
powinna zawierać wiedzę i umiejętności nabyte podczas zajęć, nawiązywać do nich,
spajać je, podsumowywać.

Ćwiczenia rozgrzewkowe

W kole i do muzyki.

Tworzymy warstwy ćwiczenia: ruch + dźwięk + emocja - impulsem wchodzimy do koła,
kolejno wg wskazówek zegara. Osoba w środku proponuje ruch, który przejmuje cała
grupa. Ważny jest rytm, akcent, precyzja ruchu, dbałość o każdy szczegół. Następnie
możemy dodać dźwięk, słowo, zbitki dykcyjne. Dodajmy emocję.

Taniec afrykański.

Jak w poprzednim ćwiczeniu wchodzimy kolejno do koła. Proponujemy nazwę tańca
inspirowanego Afryką, np. taniec deszczu, wściekłego wojownika, ospałego słonia, dzikiej
żyrafy, czyhającego krokodyla, baobaba targanego wiatrem. Grupa przejmuje ruch, ale nie
dosłownie, a jedynie interpretuje go po swojemu.

Najdziwniejszy krok świata .

Wchodzimy do koła kolejno proponując ruch będący ciekawą propozycją kroku.
Wchodzimy z impulsem i z impulsem schodzimy z koła w momencie, kiedy jesteśmy
pewni, że cała grupa powtarza krok w tym samym rytmie, czasie i zakresie ruchu.

KRA w działaniu / klatka stop.

Chodzimy w różnych kierunkach. Na klaśnięcie instruktora zatrzymujemy się w klatce stop.
Sprawdzamy wtedy jak wygląda nasza „kra”. Poprawiamy rozmieszczenie w przestrzeni
jeżeli zachodzi taka konieczność. Chodząc przyspieszamy krok i wykonujemy różne
polecenia instruktora: szybciej, wolniej, biegnij, skacz itp.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga